Jag dricker inte, och de är jag glad över!

 

Tänkte snacka om en annan sak jag tycker är väldigt viktigt! de är detta drickande landet runt! varför? snälla nån, de finns knappats någon som blir snyggare av de. Man glömmer bort saker man sagt och saker händer som man får ångra. Jag har dubbelt så kul och jag dricker inte. Jag tycker om att vara nykter, men ändå att ha roligt å skratta! de har inget me drickandet att göra.

En riktig fjotis-fylla är ett gäng blonderade blondiner som hänger vid en t-bana station och dricker cider som ngn alkis köpt ut åt dem. Tycker de väldigt tråkigt att unga tjejer inte kan ha mer respekt för sin egen kropp än de. De finns så mycket annat man kan göra ist för att dricka!

Alla mina vänner dricker, synd! för visst de blir vissa stunder när folk ska snacka om just sina fyllor då man bara inte orkar lyssna? so what! ursäka mig, men jag är så nedrans trött på alla fyllor hit och dit. Jag säger inte att ingen får dricka, de helt upp till var och än, men jag gör det inte och de är jag stolt över.

Spanade in en annan blogg då jag såg ett inlägg som en tjej skrivit om att hon inte heller dricker, vart förvånad! för har inte stött på så många som inte gör de. Tycker de härligt att de finns andra där ute som fattat greppet och mognat till lite och insett att de finns inget bättre som händer när man är full än när man e nykter, desvärre bara mer hemska saker.

Många kompisar berättar också om hur de kör moppe full? hallå, e de tokiga eller. Va händer om de kör på ngn, har man aldrig hört talas om don´t drink and drive?. de superviktigt, och om man följer de så räddar de 100 tals liv världen runt. Men om de ska börja spåra ut redan i tonåren hur ska detta sluta? Tänk på att de jag skriver är endast min åsikt och ja respekterar alla andra som dricker . Men de min blogg och de helt frivilligt att läsa den!

Om jag nu passar på och tillägger, att ta vara på sin ungdom är inte att supa sig full varje helg och strula runt med alla. De är nog mera att ha kul tillsammans med sina vänner och faktiskt minnas de som hänt dagen innan. Jag går på bio med mina vänner, träffas och käkar eller hyr filmer, de passar mig superbra! och de så mycket kvalite tid med det än att va ute och dricka tycker jag, eller vaför inte vara hemma och spendera tid med familjen? de gör jag ibland och de supermysigt. Jag har aldrig druckit och jag är stolt och glad över det, man är så ung fortfarande så ta hand om dig och om dina nära och kära där ute!


Kommentarer
Postat av: Sissel

samma här! och jag håller med detta inlägg =)

2007-08-31 @ 23:00:00
URL: http://siss3l.blogg.se
Postat av: Sweet 16´s blogg

så härligt å höra att de finns fler! :)

2007-09-01 @ 14:58:23
URL: http://performance.blogg.se
Postat av: Niccie

Jag håller helt och hållet med dig! Jag gör precis som dig och det är superduper! :)

2007-09-01 @ 16:14:01
URL: http://niccie.blogg.se
Postat av: frida

jag dricker inte heller men alla runt mej gör det.
Tycker att det gått lite överdrift man kan ju faktiskt ha kul utan alkohol. Kul att läösa att det är flöer som inte dricker :P

2007-09-04 @ 19:00:12
URL: http://friidaf.blogg.se
Postat av: Johanna

Åååh, så trevligt att någon är som jag! Jag dricker heller inte och har haft svårt att vara stolt över det men nu när jag märker att det finns andra går det kanske lättare. :) Kramis

2008-05-25 @ 12:27:08
URL: http://finlandssvensk.blogg.se/
Postat av: I

Dricker inte heller... Delvis för att många av mina kompisar inte gör det heller men kommer väl antagligen dricka när man blir äldre och över 18 men just nu har jag ingen anledning till att dricka.

2008-05-27 @ 23:05:50
URL: http://synapser.blogg.se/
Postat av: Angelica

Vääldigt gammalt inlägg jag kommenterar nu men jag var bara tvungen att säga att jag håller med dig till 100%. Jag är bara 15 år men det här med alkohol börjar alla med nuförtiden när dom börjar högstadiet. Jag har alltid hållit fast vid att jag tycker att det är dumt och onödigt att dricka och vill inte göra det själv på ett långt tag !



Tänker också som dig på dansen, om man verkligen satsar på dansen och tävlar så är det ju ingen större ide att hålla på med sånt. Plus att jag inte har tid heller, skolan och dansen tar all min tid :)



Ha en bra dag !

2008-07-04 @ 19:24:48
URL: http://angeeliicaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0