Eurovision dance contest flopp!


Precis kollat klart på Eurovision dance contest, och är riktigt besviken! Jag själv som tävlingsdansare trodde faktiskt att de här var ett underhållande program där de mest orginella och roliga paret skulel vinna. De här vart en riktig flopp! som vilken vanlig danstävling som helst, inte alls någon känsla över det utan bara en hård jäkla bedömningssport! är rent ut sagt förbannad för jag vart så förvånad när till och med Sverige!! vårt eget land röstat fram Findland!! hur kan ni då tycka om Cissi och Martin. De som vann var ju raka motsatsen till de bidraget vi skickade iväg! Hallå, de här ska föreställa ettt familjeprogram men det är som vilken danstävling som helst! utom att vissa av dem inte är proffs. Men topp tre var proffsdansare båda två och de sorligt att de ska va så smaklöst och strikt! Och de är ju precis som i song contest, grannländerna röstar på varandra.

 [Bild: FOTO: TV4]

Trodde verkligen att detta kunde bli annorlunda och mer roligt progam men jag säger det igen, precis som vilken vanlig danstävling som helst. Tråkigt också en till flopp de gjorde var att man kunde börja rösta från första bidraget, då får ju de längre röst tid! för man röstar ju inte på ett land man inte sätt göra sitt framträdande än.  Kändes väldigt organiserat och trist! Martin ich Cissi är kvällens mest underhållande vinnare, om man räknar bort David! han är ju bara för rolig, ex som han sa: ja nu ser man varför han haft papiljotter i håret under genrepet, så spontant och roligt så de finns inte. Lägg även märke till att Martin Lidberg var den enda manliga dansaren i tävlingen som inte är yrkesdansare.

Kommentarer
Postat av: krusee

såg på det lite...

2007-09-01 @ 23:44:58
URL: http://krusee.blogg.se
Postat av: Anonym

Ska vara lite petnoga och ge en egen syn på saken så jag hoppas du inte tar illa upp.
Martin var inte den enda som inte var yrkesdansare i startfältet. Det är sant att många av dem var professionella men långt från alla.
Själv blev jag istället lite besviken på Sverige. Show must go on kändes lite klyschigt till Paso doublen och medleyt var kanske lite väl spretigt (streetdansaren i mig rös lite smått åt breaking delen). Jag vet att de kunde ha presterat så mycket bättre om de bara fått rätt material att jobba med.
Med tanke på att det verkligen var publiken i de olika länderna som röstade så tycker jag att det inte blev så likt en bedömningssport som det kunde ha varit. Något drog tittarna mot det finska paret och jag tror det var deras renhet och elegans. Dessutom var Finland sist ut i startfältet och kan därför inte ha dragit nytta av att folk röstade pågrundav att telefonnumren visades på en gång.
Jag vet inte om jag höll med hela resultatlistan, men vinnarna var de rätta iallafall i mitt tycke.
Kul att höra att du tävlingsdansar. Lycka till i framtida tävlingar! :) (ursäkta uppsatsen)

2007-09-01 @ 23:51:38
Postat av: Sweet 16´s blogg

Ingen fara :) vart själv besviken på deras paso double, men många andra par var sämre. Vet, men sverige var sist ut å där gjorde de en riktig flopp som inte startade röstningen efter alla dansat!! de rättvist. Du har lite fel där i början, ja sa inte att martin va den enda som ej var proffs men den ända manliga deltagare som inte var yrkesdansare. å de mkt tuffare att dansa som man en som kvinna i 10danserna.
Tack så mycket de jätte kul att tävla!:)

2007-09-02 @ 00:06:30
URL: http://performance.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0