Avslutning på grundskolan!

Nu äre så hära, att jag börjat inse hur gammal jag är. Jag blir 16 år till sommaren och är inte längre ett barn, de känns tomt på ett sätt. Som en stor del av livet är över, fast det är ingen som säger att jag inte får vara barnslig tills jag är 150 år. Men hur jag än gör så är ändå grundskolan snart över. Även om jag ser fram emot gymnasiumet så känns de tomt, inget mer barnbidrag och inget mer grundskola!

Jag försöker nu ta vara på tiden och umgås med dom i klassen så gott det går. Jag flänger runt och är med alla, för sen sitter vi där än dag och undrar varför vi inte tog vara på varandra och tiden tillsammans?

Ska försöka sluta deppa och se frammåt mot gymnasiumet, men undrar vem som kommer gråta mest på skolavslutningen, och jag som ska sjunga i kyrkan, jag kommer verkligen darra och vara jätte ledsen.

Nu måste jag laga foooddiie :D






Kommentarer
Postat av: Julia

Mm jag vet vad du menar... men du vet väl att studiebidraget har samma belopp som barnbidraget? Har ditt gymnasieval gått bra?

2007-05-16 @ 22:09:13
URL: http://juliax.blogg.se
Postat av: jessica

ja :/ det är verkligen sorligt att 9.1 går åt alla olika håll . Det ska bli kul, men endå inte. man vill ha kvar denna underbara klass.. det kmr ju trotts allt alltid vara 9.1 :) inget kan ju ändra på det ! Man kommer ju ha kontakt med vissa i klassen, men inte alla. Vi får se hur det blir .

Gråta?! :o nejnej här är det inte gråta. det är storböla verkligen.. Men det är ju klassen man kmr sakna, vi ska ju trotts allt gå på allsång på skansen i sommar och kanske en båttripp till Tallinn ? ;D

<3

2007-05-17 @ 18:36:56
URL: http://juess.blogg.se
Postat av: fia.

jag kände exakt sådär när jag slutade nian och det är två år sedan nu, men jag tänker endå tillbaka på den sista tiden med klassen, känslorna, skratten och allt det andra :) man förändras så mycket till gymnasiet, ny skola nya vänner tyvärr är det så. så ta vara på den här tiden tycker jag! :)

2007-05-23 @ 18:09:34
Postat av: performance

joo, de finns dem som jag har det jätte roligt med i skolan och då jag verkligen trivs, de jag tror är att hur många av dem jag umgås med kommer jag ta med mig genom livet, jag kommer verkligen sakna en hel del. Men jag tror inte att jag kommer ha 100 % kontakt med fler än 1-2 st från de ja känner där.

2007-05-23 @ 19:30:53
URL: http://performance.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0