Våldet är för accepterat!


Jag åkte imorse med t-banan in till skolan, tog min punktse som vanligt. Något jag kom och tänka på när jag läser tidningen är va media låter de vara tillåtet med våld. Flicka 15 våldtagen - stod men en kryptisk text i ena hörnet på en sida. De känns som om de är ingenting att detta händer? jag blir så irriterad på de. Tv och tidningar gör no big deal av så annars sjukt stora saker. Hade de varit 70 tal hade en sån rubrik fått flera sidor inslag i en tidning.

Jag tror visst att Tv och tidningar påvärkar otroligt mkt i samhället. De gör ingen stor sak av de som händer, de bara de riktigt stora och ännu mer hemska sakerna som nu förtiden får ta plats i tidningarna och på nyhetssänningarna. Allt är ju hemskt, allt detta borde uppmärkas så mycket mer för att få stopp på det. Så här kan de låta en helt vanlig vardag på nyhets sänningen. - Gokväll , idag vart en 15 årig flicka våldtagen av en 18 pojke i Stockholm, och nu vädret. Seriöst de är så här, och ska man igentligen acceptera de?

De är så att så länge de inte berör en själv så lägger man inte tanke till det, de var inte min kompis eller någon jag kände som vart våldtagen, hade de vart de hade man tänkt tio gånger mer på hur accepterat de igentligen är. De är som ingenting längre, bara för att våldet i samhället hela tiden ökar.

tex, (1970tal) Idag vart en kvinna påkörd av en cyckel när hon passerade över ett övergångsställe, kvinnan klarade sig utan fysiska skador. (2000tal) Idag våldtogs en 17 årig flicka av en äldre man i Göteborg. Asså de helt sjukt hur mycket som har förändrats på bara 30 år? frågan är, är de vi som låter de hända, är de media som tar de med en nypa salt? Tänk dig bara utvecklingen i denna takt om 30 år till, vill vi verkligen ha de så?




Kommentarer
Postat av: alexandra

de menar väl att det är så vanligt nu för tiden att ingen bryr sig =/

2007-12-10 @ 20:25:18
URL: http://dependence.blogg.se
Postat av: Sweet 16´s blogg

jaa, å de är de som är så hemskt, :/

2007-12-10 @ 21:33:11
Postat av: alexandra

mm .. :(

2007-12-10 @ 21:54:56
URL: http://dependence.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0