Vaccin och hårfärg

Idag gick jag tidigare ifrån skolan, något jag inte kan påstå var tråkigt (yes, ingen datakunskap). Jag skulle till doktorn och ta vaccin mor livmoderhalscancer, något jag tycker alla i 15-20 års åldern (ni andra också) borde göra. Därför tänkte jag egna några rader åt att skriva om just vaccinet.

Gardasil är ett vaccin. Vaccinering med Gardasil är avsett att skydda mot sjukdomar orsakade av humant papillomvirus (HPV) av typ 6, 11, 16 och 18. Dessa sjukdomar innefattar livmoderhalscancer, cellförändringar som är förstadier till cancer i de kvinnliga könsorganen (inklusive livmoderhals och blygd) och vårtor på könsorganen (kondylom). HPV typ 16 och 18 orsakar cirka 70% av fallen av livmoderhalscancer och HPV typ 6 och 11 orsakar cirka 90% av fallen av vårtor på könsorganen (kondylom). Gardasil kan inte ge upphov till de sjukdomar det skyddar mot ♦ OCH DE GÖR INTE ONT Å TA SPRUTAN SOM ALLA SÄGER!



Sen så var jag och bytte min hårfärg som var öppnad idag, fick den plus en helt ny, väldigt snällt av dem. Så ikväll ska jag färga håret, hoppas de blir bra visar resultat senare, de meningen att ja ska bli chokladbrun i håret men de inga garantier på de inte, haha :D

thingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0