Västerås Danstävling!



Här över kan ni se lite bilder från danstävlingen idag, ska berätta mer sen hur de gick. Här kan ni se våra dräkter som vi jobbat så hårt med hela veckan. De är den som är på första, andra och femte bilden. Den andra dräkten är min (också jag på bilderna) den har jag också sytt själv, mamma har hjälpt till med vita detaljer. Sista bilden ser ni först till höger Marielle, min danpartner och sen jag. Tycker håret vart riktigt ballt när vi vofflade det.

Så här gick de då, host hehe. Ingen av oss hade riktigt tänkt satsa på singeln utan hade konsentrerat oss på pardansen i två månader. S de gick ju som vi nästan räknat ut, fast vi var jäkligt bra för att ha lagt ner så lite tid på singeln. Sen så de som satsar på singeln tränar sådära 10-12 timmar i veckan, och vi hade inte tränat ngn timme
 alls på singeldanserna.

 
jag gör ett litet hopp som på tävlingen!

Sen kommer vi till de lite mer frustrerade, när ett eller flera par inte dyker upp på tävlingen måste de stryka en rond (en omgång dans på 1.30 sek) de ger bara ett dumt resultat för de som är kvar, de måste klämma in ca 8-10 par i våra ronder så vi var så sjukt mkt par på golvet så de gick inte och dansa, vi är så förbannade på detta, vi kunde inte göra våran dans fullt ut. Sen så tar de bort 18 av 28 par för de inte va ngn första rond. Men vi kan inte skylla helt på detta, vi var inte topptopp kondition, därför att både jag och Marri är 1.80 långa så är de dubbelt så jobbigt för oss att träna upp kondition, men de ska bli ändringar, vi funderar på att gå tillbaka till ett hårade schema, ngt som kommer sättas tyvärr före bloggen,10 timmars dans i veckan. Smaka på den du!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0