Klassresa ^~^ Nioett

Nu är jag tillbaka igen, efter en jätte trevlig resa!

Vi reste i Söndags vid 18.00 och vi åt lite tallink buffé, ganska gott lite dåligt köttval bara. Efter de umgicks vi på båten och spelade på spelmaskiner och dansade vid barens dansgolv det var jätte roligt. Ganska mycket folk och både unga och gammla, vi besökte även karaoké baren, våran låt kom dock aldrig upp så vi stack.

Måndag var vi i Tallinn, vi åt frukost buffé på båten och sedan bar de av till vackra Tallinn, (innan var jag lite orolig, eftersom de inte är så lungt i Tallinn just nu men de var cool lungt, med massor av poliser). Vi besökte gammla stan som visade sig vara intressant och mysig, efter de bar de av till shopping center och storstan, vi besökte vici (som ja tror de heter) som nog var Tallinns största galleria, hittade ett jättefint halsband och såg massor med andra fina saker från bla veromoda mango och zara.

När vi var tillbaka i båten runt 16.30 gick vi till hytterna och tryckte i oss lite m&m som är sjukt goda. Vi tänkte gå och bada men eftersom vi redan var trötta insåg vi att vi skulle bara bli ännu tröttare då. Vi gick på taxfree´n och handlade väldigt mycket godis, jag köpte även en parfym. Vi åt senare a la carte resturangen supergott.

På kvällen annordande föräldrarna lite special tillställningar, vi köre turnering på skjuta pucken över bordet och träffa varandras små mål- spelet. Där jag åkte ut bland de första men en av föräldrarna vann. Efter det gick vi och kollade in discot = lite dött och senare karaoke baren= gammlingar. De visade sig att alla ungdommar i våran ålder gått av båten när vi anlände i Tallinn och stannat där en natt. Så de var vi och pensionär kullen. Vi körde lite karaoke låtar tillsammans hela klassen vi sjöng Fly (I want to flay away) vet inte vem som sjunger den, och Stockholm i mitt hjärta - Lasse berghagen. Sen sjöng vi tjejer en låt - vill ha dig i mörkret hos mig - freestayle. Efter det spenderade vi tiden åt massor av olika saker, vi spelade på maskiner vi dansadeoch vi satt nere i gången vid våra hytter, vi gjorde massor med roliga saker den dagen och de känns som vi var borta längre än 3 dagar.

Sammanlagt sov jag 4 timmar på två dygn, men jag var aldrig riktigt trött, trött. Utan bara lite små flummig ibland, som alla andra var. Jag var glad att de var lite folk på båten, annars skulle vi inte fått den sammanhållningen som vi hade eftersom vi hade bara varandra att roa oss med, så de var ett stort plus. Bilderna jag tagit är tagna med mobilen men ja har massor med vanliga kort som jag ska framkalla senare. Det finns miljoner saker jag kan ta upp men jag är trött och sliten efter en super rolig resa och nu ska jag nog forsätta äta godis och sova.

Idag på förmiddagen åt vi en god frukost buffé satt och snacka samman resan lite och kom överäns om att de hade varit jätte roligt och trevligt, sen gick vi av båten och gick separata vägar .....

Men vi ses igen redan imorgon, i skolan haha!



Tack Nioett ~ minnen för livet!



Kommentarer
Postat av: Sandra

Va roligt me klassresa :)

2007-05-08 @ 22:09:33
URL: http://sandra.blogg.se
Postat av: Madeleine

ja det känns jätteskönt :)

2007-05-08 @ 22:27:49
URL: http://www.lalein.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0