Makt före kunskap!


Orsaken till att jag gick hem tidigare idag och jag kommer vara hemma ett tag beror på att jag vairt under en sån press och stress de senaste veckorna så de påvärkat mig rejält mycket. Igår mådde jag riktigt dålig pga av att jag var så van vid att inte ha de minsta lilla tid över, och nu hade jag en heldag. Usch detta är inte roligt alls.


Jag tycker de så hemskt att skolan ska kunna leka med att de har övetag över en. Man kan inte lägga tre prov och två inlämningar på en vecka, de helt sjukt. Va vill dom igentligen? att man ska må dåligt eller att man ska lära sig något. För jag kommer inte ihåg saker jag lärt mig på alla prov, för de är så mkt prov hela tiden.

Makt skolan måste de göras något åt. De ska finnas fritid, man ska kunmna ägna tid till att leva också. Inte bara plugga som en jävla idiot hela tiden. Så trött på alla lärare som sätter så sjuka krav på eleverna. Dagens skola handlar inte om att lära ut längre, utan att visa sin makt och att skolan inte är något posetivt. Allt har verkligen spårat ut, de finns inte rum för att spara information man lärt sig, för de blåser bort i takt med att nästa prov ska pluggas in. De finns inte kunskap eller vilja att lära ut längre, utan bara att få saker gjort.

Kunskap verkar inte stå i centrum längre


Kommentarer
Postat av: Niccie

Åsis! Jag hörde något om att din läkare sagt att du är utbränd? Jag förstod inte.. men jag ringer dig snart! :)

2007-11-19 @ 20:41:51
Postat av: Sweet 16´s blogg

Hello
Inte utbränd men sönderstressad är jag, de ganska vanligt men de stegen innan man blir utbränd, så jag måste ta de lungt ett tag. De har varit så sjukt mkt på sistone!

2007-11-19 @ 21:24:27
URL: http://performance.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0