Pepparkakshus & Chokladpepparkakor


image931

Efter en god rostbiffsallad & julkalendern så satt jag igång med mitt bak i köket. Älskar verkligen att baka, men är de något som är mindre roligt så är det att sätta ihop pepparkakshuset. Man bränner sig, bitarna går sönder, de blir bränt socker på fel ställen, haha. Menmen, vi vill att de ska vara ätbart efter jul så därför använder vi bränt socker. Gjorde allt själv, utom att pappa hjälpte lite med att sätta ihop huset med socker.


Först en bild som jag tog undertiden jag höll på och baka allt i köket, sen en bild på pepparkakor i blockchoklad, dock inte kalla ännu, så de rätt kladdiga. Även en bild på pepparkakshuset, de ännu finare i verkligheten

Hade också bestämt mig för att pröva en ny insperation som jag fått av min bror och hans tjej, att doppa pepparkakor i smält blockchoklad de var verkligen supergott så hoppas mina blir lika goda. Doppade även skorsten i choklad, vart ganska kladdigt men lät de rinna ner lite på huset, tyckte de blev snyggt. Haha, sen blir alltid pepparkaks husen sämre än man förväntat sig, men jag är faktiskt välidigt nöjd med detta. Imorgon ska vi ta upp tomtelandet och ni ska få se va fint de blir allt tillsammans då, med kyrkan krubban och pepparkakshuset med alla små tomtar runt. Nu ska jag ta en dusch och äta något innan jag kryper till kojjs!

Godnatt på er alla!





Kommentarer
Postat av: Annelie

Vad kul! Jag hade gärna varit med i en musikal, tycker att det verkar jätteroligt och jag älskar att sjunga ;D Vilket fint pepparkakshus!

2007-12-19 @ 22:03:10
URL: http://anneliten.blogg.se
Postat av: Alice

=) (L)(L)

Finifnt huuus =D det ser gott ut^^ x)

SOVGOTT OCH DRÖM SÖTT!!

2007-12-19 @ 23:07:54
URL: http://poseforme.blogg.se
Postat av: Sweet 16´s blogg

tack så mkt, haha ser mkt snyggare ut i verkligheten :D

2007-12-20 @ 18:18:30
URL: http://performance.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0