Lång och smal, helt okej?


Tråkigt nog så är det inte helt okej. En smal person som är lång tror folk är mycket smalare och tunnare än en kort smal person. Men de har jag pratat om, de jag ska ta upp är det att vuxna människor som ska vara
föredömmen för oss unga inte kan förstå ens.

På min mammas jobb säger dom hela tiden till mig, gud va lång och smal du är, men du äter väl ordentligt? då hugger de verkligen inom än. Man står dära och små ler lite och säger jaa, men egentligen vill man bara skrika rakt ut - oj va du är tjock kanske ska dra ner lite på lunchen? Men jag gör inte de, för jag vet hur hemskt man själv mår av att få höra sånna saker. Min mamma blir också väldigt arg på sina arbetskollegor och säger oftast senare ifrån.

Egenligen undrar man varför de säger de? tror dem att man blir glad över att höra de, nej! de tror jag inte. Många säger de nog bara för att få personen att tro att man är undernärd, och att de försöker styra ens liv. Men jag är absolut inte undernärd, Jag är lång och smal och det är fullkomligt naturligt. De ska inte behöva vara så här svårt, de ska va precis lika för alla.

Jag är så trött på alla gammla tanter som tittar snett på än när man kommer i shorts, eller liknande! men jag vill väl också ha sommarkläder? precis som alla andra. Sen kommer en till tjej minst lika smal men helt annan längd, de kan få gulliga blickar och kanske fina ord. Jag är ganska glad att hösten är här, för de betyder en helt annan livstil för oss långis smalisar, de innebär ett mer säkert sätt, under stora klänningar vinter kläder osv. Men varför ska man igentligen behöva känna så? eller va tycker ni?

Detta är en diskussion och ni är jätte välkommna att uttrycka er
själva i detta ämne, dela med er av erfarenheter osv.



Kommentarer
Postat av: Anki

Det handlar om att de som har lite "hull" försöker rättfärdiga sig själva. De tänker säkert att "det gör ingenting att jag har lite för mycket mage". När det sedan kommer en person som är smal får de dåligt samvete och måste kommentera. Säkert inte för att vara elaka, utan för att det är naturligt för dem att ha några kilo för mycket och de ser det som onaturligt att inte ha det.

2007-08-28 @ 19:26:44
URL: http://markligt.blogg.se
Postat av: Sweet 16´s blogg

jovisst, så kan de faktiskt vara, men de känns så onödigt att de ska behöva kommentera

2007-08-28 @ 20:10:36
URL: http://performance.blogg.se
Postat av: linn

skönt att höra att en till långsmalis känner likadant :)

2007-08-30 @ 16:28:13
URL: http://sstewie.blogg.se
Postat av: adina

Jag förstår vad du menar, inte för att jag är en smal lång tjej utan väldigt kort och lite bredare. (Är liten, men inte så liten o smal som du pratar om i inlägget)
En nära vän till mig är smal och lång, och hon har under flera år sagt
hur ledsen hon blir av folk som påpekar att hon är smal.. Det får en att tänka efter, att det antagligen finns ett slags förakt till det som man själv inte kan uppnå.. (Antar att många av kommentarerna i grund och botten handlar om avundssjuka)

Du ska vara stolt över det du har och det du är :)

2008-04-05 @ 19:13:05
URL: http://lillsmuurfen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0